آموزش مش کلاهی و تکنیک فیس فریم

آموزش قدم به قدم مراحل مش کلاهی مو
80 / 100

مش کردن مو با کلاه یکی از روش های پرطرفدار برای مش کردن موها است

کلاه مش چیست؟

کلاه مش یک وسیله کلیدی برای انجام مش و هایلایت است. این کلاه سوراخ های کوچکی روی خود دارد که محل بیرون کشیدن موها را مشخص می‌کند. این کلاه به شما اطمینان می‌دهد که تمام هایلایت ها به طور مساوی در کل سر پخش شده و همچنین امکان بیرون کشیدن سخت ترین قسمت ها را فراهم می‌کند.

فیلم آموزشی مش کلاهی

لوازم مورد نیاز برای مش کلاهی:

  • کلاه استاندارد برای مش
  • قلاب باریک برای خارج کردن موها از کلاه. 
  • پودر مخصوص دکلره
  • اکسیدان دوازده درصد برای روشن نمودن موها
  • روغن های چرب کننده و سشوار
کلاه مش
آموزش مش کلاهی

بهتر است قبل از رنگ کردن موهایتان حمام کنید تا هیچ چربی و آلودگی روی موها نباشد.

در این صورت مو راحت تر رنگ جدید را می پذیرد. پس موهای خود را بشویید و به خوبی شانه کنید. طوری که هیچ گره ای در آن نباشد و کاملا مرتب و صاف باشد. در صورتی که موهایتان صاف نیست بهتر است براشینگ هم انجام دهید تا موها صاف بایستند. دقت کنید که برای مش کلاهی باید موهایتان کاملا خشک و حتی بدون نم باشد.

آموزش مش با استفاده از کلاه

مش کلاهی
کلاس آموزشی مش در تهران

 

این کلاه مخصوص دارای سوراخ های کوچکی است. تارهای مو از این سوراخ ها به بیرون کشیده می شوند. نحوه پراکندگی سوراخ ها روی کلاه طوری است که از همه قسمت های سر به طور مساوی، تارهای مو جدا می شود.

با استفاده از این کلاه، امکان بیرون کشیدن مو از هر قسمت سر وجود دارد. برای خارج کردن موها از کلاه، یک قلاب بسیار باریک استفاده می شود. به همین علت در برخی سالن های زیبایی از اصطلاح “مش سوزنی” به جای کلاهی استفاده می شود. هر دو نام اشاره به یک شیوه دارد و طریقه کار یکی است.

آرایشگاه خجسته تهران
آموزش آرایشگری زنانه

هم خانم ها و هم آقایان می توانند از این روش برای هایلایت موها استفاده کنند. اما خانم هایی که موهای خیلی بلندی دارند معمولا مشکلات بیشتری برای مش با کلاه دارند. خارج کردن موهای بلند از سوراخ های کلاه بسیار مشکل تر از موهای کوتاه است. شاید مش فویلی یا سایر روش های هایلایت مو و بالیاژ مو برای مو بلندها ایده بهتری باشد.

موی کوتاه به سادگی از سوراخ کلاه خارج می شود. در ضمن موی کوتاه کمتر گره می خورد که این موضوع کار را ساده تر می کند.

 

آموزش مش کلاهی
کلاس آموزشی مش کلاهی

طریقه صحیح کلاه گذاشتن روی سر
این کلاه از جنس پلاستیک لاتکس است و روی سر محکم فیکس می شود. قبل از اینکه کلاه روی سر گذاشته شود از یک کیسه نایلونی مثل کیسه فریزر روی موها استفاده می شود. یک کیسه فریزر را باز کرده و به طور کامل روی موها قرار دهید. هر نوع پلاستیکی که روی موها را کامل بپوشاند برای این منظور، مناسب است. ( سفره های پلاستیکی یکبار مصرف و …) حالا کلاه را روی سر بگذارید.

سوالی که مطرح می شود اینست که چرا از کیسه فریزر برای زیر کلاه، استفاده می شود. چنانچه این کلاه به طور مستقیم روی موها گذاشته شود، بعد از دکلره، امکان خارج شدن رنگ از سوراخ های کلاه وجود دارد. به این ترتیب رنگ به موهای زیرین نفوذ می کند و مش چندان خوب در نمی آید.

سر گذاشتن کلاه کمی لم دارد باید کلاه کامل روی موها فیکس بشود. این مهم ترین بخش کار است. برای ثابت ماندن کلاه، از سنجاق سر استفاده می شود. با استفاده از سنجاق های معمولی می توان دورتادور کلاه را روی موها طوری ثابت کرد که در حین اجرای مش سوزنی، کلاه حرکت نکند. در قسمت تاج سر از یک سنجاق به صورت افقی استفاده می شود این سنجاق از سوراخ کلاه روی سر فیکس می شود. به این ترتیب کلاه روی سر ثابت می ماند

مش کلاهی
آموزش مش کلاهی
دوره آموزش آرایش و پیرایش

همچنین ببینید: کلاس آموزشی شنیون عروس در تهران

نحوه برای خارج کردن موها
مرحله بیرون کشیدن مو از کلاه شاید سخت ترین قسمت کار باشد به خصوص اگر موهای بلندی داشته باشید. حتما قبل از به سر گذاشتن کلاه، موها را شانه زده و با روغن ریتون مو را چرب کنید. در غیر این صورت گره ها مانع از خارج شدن تارهای مو می شوند. برای خارج کردن موها از قلاب استفاده کنید. با یک دست قلاب را کنترل کنید. دو انگشت دست دیگر را کنار یکی از این سوراخ ها قرار داده مراقب باشید تا موهای اضافی به همراه قلاب خارج نشود. با قلاب و به آرامی تارهای مو را به بیرون بکشید. قلاب را خیلی فشار ندهید و فقط موهای سطحی را بردارید.

بر روی یک به یک سوراخ ها همین روش را اجرا کنید تا همه تارهای مورد نظر از سوراخ کلاه خارج بشوند. حالا با یک برس موی مناسب، تارهای خارج شده مو را شانه بزنید تا گره های مو کامل باز بشود. حتی اگر گره ای وجود ندارد نیز موها را شانه بزنید تا تارهای مو کامل به بیرون بیایند و قسمتی از موها زیر کلاه باقی نمانده باشد.

 

آموزشگاه آرایشگری زنانه
آموزشگاه آرایشگری زنانه در تهران.

آموزش فوت و فن آرایشگری زنانه در تهران

با شرکت در دوره های آرایشگری زنانه در آموزشگاه آرایشگری مریم سعیدی میتوان تمام آموزش های لازم را برای ورود به بازار کار آرایشگری زنانه فرا بگیرید.

 

نشانی: تهران، خیابان آزادی، چهار راه حبیب الهی، خیابان شهیدان، خیابان دکتر هوشیار، شماره 18، طبقه 2

تلفن: 66058263    66034495

تلفن همراه 09126940229

آموزشگاه خجسته
آموزشگاه آرایش و پیرایش زنانه خجسته
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با سالن (کلیک کنید)
×